baner

Prev Next
Stowarzyszenie TALENT
IT w Edukacji
Paweł Grześkowiak
Gimnazjum nr 2 im. Andrzeja Prądzyńskiego we Wrześni
Ola Zdzarska
Edu Style
Adam Jurkiewicz
Prof. Maciej Marek Sysło
YoungFace.TV
Barbara Halska
Anna Grzegory
Jacek Kawałek
Teletronik
Robert Celuch
TP-Link
PTI, ECDL
Dariusz Andrzejewski
WIERZBICKI JANUSZ S.
Anna Nowicka
Wojciech Zięba
Joanna Apanasewicz
Dorota Czech-Czerniak
apki.org
Edunews.pl
ABIX Linuksowe Systemy Wspomagania Biznesu
Squla
Agencja Pracy Twórczej
Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształacących we Wrześni
Monika Walkowiak
INTEL
Radek Brzózka
Samorządowa Szkoła Podstawowa nr 6 im. Jana Pawła II we Wrześni
NOVOTechnologies
PROKSER
INTON studio - fotografia i film
Wonder Workshop
Radio Września
Bohumir Soukup
Rafał M. Socha
copy service
Profesor Krzysztof Diks
UMiG Września
Jan Madey
IRS - Image Recording Solutions
INTON Grzegorz Jóźwiak - agencja reklamowa
Ogólnopolska Akademia Programowania
Fundacja Uniwersytet  Dzieci
Microsoft
krachdevs.io
Learnetic S.A.
Edukacja i Dialog
Dariusz Stachecki
Małgorzata  Rożyńska
MINISTERSTWO EDUKACJI NARODOWEJ
Samsung Mistrzowie Kodowania
Prof. dr hab. Stanisław Dylak
Małgorzata Kasperczakowa
Monika Zwierko
Natalia Iwan
Magazyn „Pieniądze są Dla Szkoły”
Monster & Devices
Wylicz nagrodę
INEA
CISCO Meraki
Wielkopolski Kurator Oświaty
Zespół Szkół Politechnicznych im. Bohaterów Monte Cassino
Apple Solution Expert – Education - główny partner
Artur Rudnicki
LOFI ROBOT
Paweł Grześkowiak
Gimnazjum nr 2 im. Andrzeja Prądzyńskiego we Wrześni
Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe (PCSS)
SSP nr 6 im Jana Pawła II we Wrześni
Marta Florkiewicz-Borkowska
Bartosz Chwiłkowski
Prelegenci
Prelegenci

Prelegenci (17)

Prof. dr hab. Jan Madey

Uniwersytet Warszawski

Absolwent Wydziału Matematyki i Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego. Od początku swej kariery zawodowej związany z Uniwersytetem Warszawskim, ale spędził też blisko 10 lat w czołowych uczelniach Ameryki Północnej i Europy Zachodniej. Autor i współautor pierwszych w Polsce podręczników poświęconych językom programowania Algol 60 i Pascal oraz ponad 100 publikacji.

W UW był wieloletnim Dyrektorem Instytutu Informatyki, Prodziekanem Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki, a następnie Prorektorem. Obecnie jest Pełnomocnikiem Rektora ds. Edukacji Multimedialnej oraz profesorem zwyczajnym w Instytucie Informatyki.

Pełni też wiele innych funkcji, m.in. jest Przewodniczącym Europejskiego Stowarzyszenia EUNIS (European University Information Systems), wiceprzewodniczącym Rady Głównej Nauki i Szkolnictwa Wyższego, przewodniczącym Rady ds. Informatyzacji Edukacji przy Ministrze Edukacji Narodowej, przewodniczącym Zarządu Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci, członkiem Komitetu Informatyki PAN, członkiem Komitetu Rozwoju Edukacji Narodowej PAN, członkiem Komitetu Głównego Olimpiady Informatycznej, Organizatorem Krajowym Konkursu Prac Młodych Naukowców Unii Europejskiej (EUCYS) oraz opiekunem drużyn studentów UW uczestniczących w Akademickich Mistrzostwach Świata w Programowaniu Zespołowym (od 1994 roku).

Laureat wielu prestiżowych nagród. Otrzymał m.in. Krzyż Oficerski oraz Krzyż Komandorski Orderu Odrodzenia Polski, Medal Komisji Edukacji Narodowej, dyplom Ministra Spraw Zagranicznych za wybitne zasługi dla promocji Polski w świecie, Medal PAN im. Mikołaja Kopernika za wybitne osiągnięcia w działalności na rzecz nauki, liczne nagrody Ministra Edukacji oraz Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, nagrodę „Złoty Procesor" i tytuł „Człowieka Roku 2003" redakcji Teleinfo, wyróżnienie firmy IBM "Award of Excellence", nagrodę im. Marka Cara, nagrodę Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji, nagrodę Infostar 2006 oraz nagrodę tygodnika Przekrój „Fenomen 2006".

Członek wielu towarzystw i organizacji, w tym Akademii Inżynierskiej w Polsce oraz (Honorowy) Polskiego Towarzystwa Informatycznego.

Witold Kołodziejczyk

Doświadczenia w zakresie zastosowań nowych technologii

Stworzyłem i kierowałem w Centralnym Ośrodku Doskonaleniu Nauczycieli w Warszawie Laboratorium Edukacji Multimedialnej, platformę z wideowykładami dla nauczycieli, opracowałem interaktywną wersję mojej książki w bibliotece cyfrowej ORE, przygotowałem wiele kursów on-line dla nauczycieli, dyrektorów szkół i rodziców.

Wdrożyłem autorski projekt "CODN w Second Life".

Współpracuję ze WSiP, Wydawnictwem Szkolnym PWN w wielu projektach związanych ze szkoleniami nauczycieli i promocji produktów, m.in.: wykorzystania tablic interaktywnych, mutibooków, zasobów WSiPnetu.

Jestem ekspertem ds. e-learningu w projekcie e-Akademia Przyszłości, recenzentem "Gimnazjalnego Programu Kształtowania Kompetencji Kluczowych" i scenariuszy jednostek e-learningowych oraz ich wersji cyfrowych.

Jestem twórcą i pomysłodawcą pierwszego liceum on-line w Polsce (2002).

Stworzyłem i wdrażam nowatorski projekt Collegium Futurum - gimnazjum i liceum wykorzystujący nowe technologie informacyjno - komunikacyjne i zasoby edukacyjne w sieci.

Działalność publicystyczna

Przygotowałem na zlecenie Instytutu Obywatelskiego raport "Jak będzie zmieniać się edukacja? Wyzwania na polskiej szkoły i ucznia" (2011).

Jestem autorem wielu publikacji promujących innowacje w zarządzaniu oświatą w pismach oświatowych m.in. "Dyrektor Szkoły", "Gazeta Szkolna", "Problemy jakości", a także licznych publikacji w wyd. Raabe.

Od roku 2007 jako redaktor naczelny miesięcznika "Edukacja i Dialog" przygotowuję regularnie autorski felieton i materiał publicystyczny dotyczący edukacji.

Jestem autorem książki "Gra o szkołę. W poszukiwaniu zasad zarządzania w nowych czasach" (2007) i współautorem książki "Rodzice w szkole" (2000).

Napisałem poradnik dla uczniów "Jak skutecznie zarządzać swoim czasem" (2006).

Od 2008 roku prowadzę eksperckiego bloga edukacjaprzyszlosci.blogspot.pl

Bohumir Soukup

Jest czeskim programistą, autorem narzędzi do nauki programowania SGP Pascal, SGP Baltazar, SGP Baltie, SGP C# Studio. Gazeta Business World (2003) uznała go za jednego z najlepszych informatyków na świecie. W roku 1978 założył firmę SGP Systems. Uczy dzieci i młodzież co to jest komputer, co to jest program i jak dobrze programować, uczy też nauczycieli, jak mają uczyć uczniów.

Ewa Sumowska

Nauczyciel matematyki w Liceum Plastycznym w Poznaniu, wykładowca przedmiotów "Technologa informacyjna" i |Arkusz kalkulacyjny w finansach" na Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu, członek Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki i Polskiego Towarzystwa Informatycznego, Koordynator Regionalny Europejskiego Certyfikatu Umiejętności Komputerowych, region Poznań (województwo wielkopolskie i lubuskie)

Marta Samulowska

Absolwentka kierunku Inżynieria Środowiska na SGGW, miłośniczka nauki, GIS-u, wypraw rowerowych oraz odkrywania bliskich i dalekich zakątków świata. Jej ogromną pasją są ludzie, dlatego dużo czasu poświęca swoim najbliższym, przyjaciołom, a także poznawaniu nowych ciekawych osób. W Esri Polska pracuje od roku 2008. Prowadzi Zespół Edukacji, który stanowi grupę zaprzyjaźnionych pasjonatów, gdzie każdy ma głowę pełną pomysłów i zaraża nimi swoich kolegów. Z wielką przyjemnością współpracuje z naukowcami, nauczycielami i studentami, uczestniczy w edukacyjnych projektach i pomaga rozbudowywać społeczność GIS w edukacji.

Maksymilian Ufa

Z wykształcenia i zamiłowania geograf-hydrolog, entuzjasta gór i górskich podróży. Większość wolnego czasu poświęca na swoją pasję, którą jest wspinanie. W związku z tym, że bardzo lubi łączyć swoje hobby z pracą, w przyszłości chciałby stworzyć wspinaczkowy serwis mapowy. W Zespole Edukacji jest zaangażowany w działania edukacyjne na wielu szczeblach, począwszy od szerzenia idei GIS-u wśród najmłodszych, po współpracę z jednostkami naukowo-badawczymi na uczelniach wyższych. W pracy często pochłaniają go również tematy związane z modelowaniem hydrologicznym w GIS-ie.

Edyta Wyka

Absolwentka kierunku Gospodarka Przestrzenna na Wydziale Geodezji i Kartografii PW. Interesuje się urbanistyką, architekturą i tym co nietuzinkowe w miejskiej tkance. Stąd jej zamiłowanie do analiz przestrzennych i modelowania 3D. W Esri Polska chętnie podejmuje inicjatywy z dziedziny edukacji, by inspirować technologiami GIS już najmłodszych. Nawiązuje współpracę ze szkołami podstawowymi, gimnazjalnymi i średnimi przeprowadzając warsztaty dla nauczycieli i uczniów.

Anna Kowalczyk jest wieloletnim lektorem języka angielskiego, metodykiem i specjalistą od wdrażania nowych technologii. Z Pearsonem jest związana od 6 lat i brała udział w tworzeniu nowych rozwiązań edukacyjnych zarówno dla dorosłych, jak i dla nastolatków oraz dzieci. Jej głównym zadaniem jest pokazywanie nauczycielom zalety jakie przynosi wykorzystywanie na zajęciach oprogramowania do tablic interaktywnych czy praca z rozwiązaniami on-line. Jest ogromna entuzjastką MyEnglishLab, który jej zdaniem jest idealną odpowiedzią na zmieniającą się rzeczywistość i oczekiwania uczniów.

Tytuł i Abstrakt sesja 1

Mądra cyfryzacja czyli jak wykorzystać już nowoczesną technologię by uczyć ciekawiej i skuteczniej

Powodów, dla których warto korzystać z technologii w szkole jest wiele: by lekcje były ciekawsze, by uczniowie lepiej rozumieli, by łatwiej zapamiętywali i mądrze korzystali z internetu. Nie bez powodu wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego i dyplomowanego obejmują umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

Dobrze zorganizowana cyfrowa szkoła nie oznacza jednak wcale rezygnacji z tradycyjnych sposobów pracy!  Sztuka polega na tym, by umiejętnie łączyć dobre praktyki analogowe z rozwiązaniami nowoczesnymi. W czasie sesji przedstawimy konkretne rozwiązania i pomysły, które umożliwią wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań w warunkach typowych dla każdej polskiej szkoły bez rezygnacji z  dobrych, tradycyjnych praktyk.

Warsztaty tytuł + abstrakt

"Mądra cyfryzacja w praktyce - praca z tabletami i tablicą interaktywną na zajęciach angielskiego"

Praktyczne warsztaty z użyciem tabletu i tablicy interaktywnej pokazujące funkcjonalność cyfrowego podręcznika w klasie. Prezentowany E-text do kursu Discover English to pierwszy w pełni interaktywny podręcznik cyfrowy dopuszczony przez Ministerstwo Edukacji Narodowej  z treściami spójnymi z oprogramowaniem do tablicy interaktywnej Active Teach. Digitalizacja nauczania w wersji „na żywo”.

Maciej kaczmarek

Związany z branżą IT od 17 lat, w czasie których zajmował się projektowaniem, wdrażaniem, zarządzaniem i sprzedażą zintegrowanych rozwiązań informatycznych i biznesowych, bazujących na produktach firm takich jak: Microsoft, Oracle, SAP, Sybase, CA, Siemens, Cisco, 3Com, Compaq, IBM, HP.

Od 7 lat w sektorze rozwiązań sieciowych, przez ostatnie 4 lata pełnił funkcję związaną z projektowym wsparciem rozwiązań dla infrastruktury teleinformatycznej. Pracował wcześniej w takich firmach jak POLKOMTEL SA, ComputerLand S.A., D-Link.

Ukończył Akademię Bydgoską. Od 1998 roku prowadzi szkolenia i konferencje dotyczące rozwiązań sieciowych.

Specjalizacja

Od ponad dwóch lat w firmie NETGEAR odpowiedzialny za rozwiązania sieciowe dla kluczowych klientów firmy, m.in. za współpracę z przemysłem, administracją publiczną i instytucjami naukowymi w Polsce oraz obsługę merytoryczną dużych projektów w największych organizacjach biznesowych w Polsce.

 

Absolwent Politechniki Krakowskiej specjalności Automatyka i Robotyka. 
Od 2005 informatyk Małopolskiego Kuratorium Oświaty. 
W 2007 roku rozpoczął we Włoszech współpracę z japońskim koncernem AMADA. Jako wdrożeniowiec systemów CAD/CAM/CAE członek AMADA EUROPE SOFTWARE CENTER wprowadzał nowoczesne systemy produkcyjne w takich korporacjach, jak Scandia(Szwecja), Stengel GmbH (Niemcy), Burassou (Francja), Maqinaria (Hiszpania),Kotłomontaż (Polska)
W latach 2008  - 2010 pracował w firmie Verx, zajmującej się nowoczesnymi technologiami edukacyjnymi. Jako kierownik działu szkoleń był odpowiedzialny za wsparcie techniczne i szkolenia dla nauczycieli.

Od stycznia 2011 roku zatrudniony w firmie EGIS na stanowisku Specjalisty ds. Produktów Multimedialnych.

Prezes Zarządu wydawnictwa matematycznego Megawiedza. Pomysłodawca, współtwórca i założyciel portalu edukacyjnego www.MegaMatma.pl.

Manager z wieloletnim doświadczeniem w tworzeniu i zarządzaniu przedsiębiorstwem. Ma szeroką wiedzę finansowo-księgową, z rachunkowości zarządczej i kontrolingu, prawa handlowego i cywilnego.

Matematyk z wykształcenia, informatyk z powołania i manager w praktyce. Współautor książki "Procenty w otaczającym nas świecie".

Pasjonat nowoczesnych technologii informacyjnych w edukacji.
Propaguje nowoczesne nauczanie matematyki w oparciu o e-zasoby. Wierzy, że jest możliwe nauczanie i uczenie się bez drukowanych podręczników, w dowolnym miejscu i czasie, poza murami szkoły!

Prywatnie uwielbia Włochy, dobre wino, słońce i morze. Badminton to jej pasja.
Dom w Toskanii to niespełnione marzenie i cel na spokojną przyszłość.

Nauczyciel przedmiotów informatycznych i wicedyrektor w Liceum Ogólnokształcącym im. Mikołaja Kopernika w Iłży.
Od 2003 r. realizuje zajęcia w oparciu o platformę Apple Macintosh. Wraz z uczniami swojej szkoły od 2005 r. realizował pierwszy w kraju oficjalny szkolny podkast.
Prowadził szkolenia dla administratorów szkolnych pracowni komputerowych w ramach projektów współfinansowanych przez EFS. Instalator i integrator szkolnych pracowni komputerowych.
Apple Certified Trainer w dziedzinie Mac OS X oraz Mac OS X Server. Apple Distinguished Educator. Trener Apple Professional Development.

Apple Education Mentor.
Wicedyrektor I Prywatnego Liceum Ogólnokształcącego w Szczecinie, doktorant Uniwersytetu Szczecińskiego - Instytut Pedagogiki.
Od 15 lat zajmuje się nauczaniem języka niemieckiego za pomocą nowych mediów. Od roku szkolnego 2011/12 uczy z iPad‘em w Szkołach Leonarda Piwoniego.
Autor 60 książek/materiałów edukacyjnych w iBooks Author.
Od wielu lat prowadzi także warsztaty dla uczniów i nauczycieli z całej Polski na temat zastosowania technologii Apple oraz nowoczesnych metod nauczania.
Pasjonuje się podróżami, zwiedził już prawie całą Europę, Australię, Amerykę Południową i Północną oraz część Azji.

Nauczyciel dyplomowany.
Nauczyciel informatyki i wicedyrektor Gimnazjum im. Feliksa Szołdrskiego w Nowym Tomyślu.
Wykładowca Wyższej Szkoły Pedagogiki i Administracji im. Mieszka I w Poznaniu.
Absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Organizator Ogólnopolskich „Konferencji Administratorów Szkolnych Sieci Komputerowych (KASSK)” w Nowym Tomyślu oraz konferencji Mobilne Technologie w Edukacji”.
Egzaminator ECDL i ECDL Advanced, egzaminator OKE, instruktor Akademii Informatycznej Cisco, trener Ogólnopolskiej Fundacji Edukacji Komputerowej, Apple Distinguished Educator (ADE) oraz Apple Professional Development Trainer (APD).
Członek Zarządu Sekcji Polskiego Towarzystwa Informatycznego (PTI) ds. Edukacji Informatycznej.
Autor rozwiązań i koncepcji, które przyniosły tytuł Pathfinder School (2010) oraz Mentor School (2011 i 2012) dla Gimnazjum w Nowym Tomyślu jako lidera edukacji informacyjnej w programie Partners in Learning (jedna z 30 najbardziej innowacyjnych szkół na świecie). Tytuł: Przyjaciel ECDL w PTI.
Członek Rady ds. Informatyzacji Edukacji - organu pomocniczego MEN.

Starszy Trener w firmie Young Digital Planet S.A. Absolwent Politechniki Śląskiej w Gliwicach, założyciel i członek europejskiej organizacji „Europa-FELS”, członek Stowarzyszenia Niezależnych Wytwórców Energii Skojarzonej, członek Polskiego Towarzystwa Informatycznego, ekspert Centralnej Komisji Egzaminacyjnej ds. egzaminu zawodowego, autor i recenzent ogólnopolskich zadań egzaminacyjnych, autor licznych publikacji naukowych z dziedziny informatyki i edukacji.

Nauczyciel dyplomowany, uczący przedmiotów zawodowych i informatycznych. Mistrz Świata w szpadzie, brązowy medalista Uniwersjady, wielokrotny medalista Mistrzostw Polski. Zainteresowania: programowanie aplikacji internetowych, grafika komputerowa, sport, podróże, muzyka. Prywatnie: żona Barbara oraz 7-letnia córeczka Karolinka.

Maciej Tyran  

Dyrektor operacyjny wydawnictwa pwn.pl, związany z firmą od 1998 roku. Absolwent Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Brał czynny udział w realizacji wielu projektów edukacyjnych (m.in. „Pracownie komputerowe dla szkół”), a od 2009 roku stoi na czele projektu „Fizyka jest ciekawa” (projekt ten wybrany został przez Ministerstwo Edukacji Narodowej jako wzorcowy przykład realizowania dobrych praktyk). W wolnych chwilach nurkuje i biega na długich dystansach, prywatnie szczęśliwy mąż swej żony Ani oraz troskliwy tata trojga pociech.

Gracjana Więckowska pracuje w Narodowym Biurze Kontaktowym Programu eTwinning. Prowadzi szkolenia i warsztaty dla nauczycieli, organizuje ogólnopolskie konkursy eTwinning, prowadzi polski portal eTwinning www.etwinning.pl

Trwa ładowanie...
Maciej Suchodolski
VOL efektywne ICT
Grzegorz Kaczmarek
PTI, ECDL
Witold Kołodziejczyk
Partner społecznościowy: Superbelfrzy RP
ProData
Jerzy Dengler
SWOI
Dr hab. inż. Janusz Morbitzer profesor nadzw. UP Kraków
UMiG Września
Marzena Żylińska
Marta Szłapka
Edu Style
EduFakty – Uczę Nowocześnie
Edukacja i Dialog
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
MERU
eTwinning
SGP
Wiesława Kopf
IT w Edukacji
Apple Solution Expert – Education - główny partner
Karolina Szulc
EDUKA
Bohumir Soukup
INTON - reklama i multimedia
Barbara Halska
Edunews.pl
MotionTV
FOCUS
Young Digital Planet SA
Funmedia
IRS
TVP Poznań
Arkadiusz Stefan
Joanna Kandzia
mc2

Zobacz relacje wideo

Zaangażowani w poprzednich edycjach

Dariusz Stachecki
SGP
Ewa Sumowska
EduNews
Robert Celuch
Fraszka edukacyjna
GWO
Gracjana Więckowska
ESRI
Maksymilian Ufa
Focus
MotionTV
YDP
NOVOTechnologies
Maciej Kaczmarek
PTI, ECDL
IRS
Sebastian Wasiołka
Marta Samulowska
MegaMatma
Pearson
Anna Kowalczyk
Gimnazjum nr 2 im. Andrzeja Prądzyńskiego we Wrześni
Edukacja i Dialog
Helion
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
intel
Maciej Tyran
Przemysław Dudasz
EGIS
SSP nr 6 im Jana Pawła II we Wrześni
Bohumir Soukup
Dorota Gawrońska-Popa
PWN.PL
UMiG Września
Netgear
Jan Madey
Witold Kołodziejczyk
eTwinning
Edyta Wyka
Daniel Makus
Gazeta Szkolna

netgear

Najczęściej wybierana sieć WiFi w Pilotażu Cyfrowa Szkoła

Odsłon artykułów:
388213

Odwiedza nas 133 gości oraz 0 użytkowników.