
Prelegenci (13)
Z wykształcenia matematyk i informatyk. Aktualnie nauczyciel informatyki oraz przedmiotów zawodowych na kierunku Technik Informatyk w Zespole Szkół w Opalenicy. Administrator szkolnej sieci komputerowej. Trener infotechniki w Fundacji Wolnego i Otwartego Oprogramowania.
Bohumir Soukup
Jest czeskim programistą, autorem narzędzi do nauki programowania SGP Pascal, SGP Baltazar, SGP Baltie, SGP C# Studio. Gazeta Business World (2003) uznała go za jednego z najlepszych informatyków na świecie. W roku 1978 założył firmę SGP Systems. Uczy dzieci i młodzież co to jest komputer, co to jest program i jak dobrze programować, uczy też nauczycieli, jak mają uczyć uczniów.
Witold Kołodziejczyk
Doświadczenia w zakresie zastosowań nowych technologii
Stworzyłem i kierowałem w Centralnym Ośrodku Doskonaleniu Nauczycieli w Warszawie Laboratorium Edukacji Multimedialnej, platformę z wideowykładami dla nauczycieli, opracowałem interaktywną wersję mojej książki w bibliotece cyfrowej ORE, przygotowałem wiele kursów on-line dla nauczycieli, dyrektorów szkół i rodziców.
Wdrożyłem autorski projekt "CODN w Second Life".
Współpracuję ze WSiP, Wydawnictwem Szkolnym PWN w wielu projektach związanych ze szkoleniami nauczycieli i promocji produktów, m.in.: wykorzystania tablic interaktywnych, mutibooków, zasobów WSiPnetu.
Jestem ekspertem ds. e-learningu w projekcie e-Akademia Przyszłości, recenzentem "Gimnazjalnego Programu Kształtowania Kompetencji Kluczowych" i scenariuszy jednostek e-learningowych oraz ich wersji cyfrowych.
Jestem twórcą i pomysłodawcą pierwszego liceum on-line w Polsce (2002).
Stworzyłem i wdrażam nowatorski projekt Collegium Futurum - gimnazjum i liceum wykorzystujący nowe technologie informacyjno - komunikacyjne i zasoby edukacyjne w sieci.
Działalność publicystyczna
Przygotowałem na zlecenie Instytutu Obywatelskiego raport "Jak będzie zmieniać się edukacja? Wyzwania na polskiej szkoły i ucznia" (2011).
Jestem autorem wielu publikacji promujących innowacje w zarządzaniu oświatą w pismach oświatowych m.in. "Dyrektor Szkoły", "Gazeta Szkolna", "Problemy jakości", a także licznych publikacji w wyd. Raabe.
Od roku 2007 jako redaktor naczelny miesięcznika "Edukacja i Dialog" przygotowuję regularnie autorski felieton i materiał publicystyczny dotyczący edukacji.
Jestem autorem książki "Gra o szkołę. W poszukiwaniu zasad zarządzania w nowych czasach" (2007) i współautorem książki "Rodzice w szkole" (2000).
Napisałem poradnik dla uczniów "Jak skutecznie zarządzać swoim czasem" (2006).
Od 2008 roku prowadzę eksperckiego bloga edukacjaprzyszlosci.blogspot.pl
Jestem doradcą edukacyjnym SMART w firmie Image Recording Solutions oraz certyfikowanym trenerem SMART. Zajmuję się wspieraniem nauczycieli wykorzystujących w swojej pracy urządzenia i programy kanadyjskiej firmy Smart Technologies. Współtworzę dla pedagogów stronę www.tablice.net.pl, gromadzę i kategoryzuję przydatne dla nauczycieli strony na delicious.com/tswmk oraz profil www.facebook.com/TSwMK (Tablica SMART w Mojej Klasie).
Jestem nauczycielem dyplomowanym. Uczyłem przedmiotów muzyka, technika i informatyka.
Od 1992 roku zajmuję się zagadnieniami praktycznego zastosowania informatyki i technologii informacyjnych w oświacie.
Moje pasje to gra na tubie, moja orkiestra dęta i gotowanie dla mojej rodziny.
Karolina Szulc
zastępca redaktora naczelnego
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
Nauczycielka informatyki oraz technologii informacyjnej w Powiatowym Zespole Szkół im. J.M. Ossolińskiego w Brzegu Dolnym. Prowadzi koła rozwijające z tworzenia stron WWW i programowania, przygotowuje także licealistów do matury z informatyki. Programuje w językach C++ i Visual Basic. Należy do grupy Superbelfrzy RP. Pasjonatka i propagatorka nowych technologii w dydaktyce. Koordynatorka wielu projektów szkoleniowych z zakresu technik informatycznych dla nauczycieli.
Dr Joanna Kandzia jest adiunktem na Wydziale Matematyczno-Przyrodniczym. Szkoła Nauk Ścisłych Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie oraz praktykującym (dyplomowanym) nauczycielem matematyki i informatyki. Prowadzi warsztaty i kółka matematyczne/informatyczne dla uzdolnionej młodzieży szkół ponadgimnazjalnych. Stworzyła i koordynuje ogólnopolski konkurs matematyczny online „Internetowa przygoda z matematyką (IPM)”.
Absolwent Wydziału Matematyki, Fizyki i Informatyki Uniwersytetu Gdańskiego. Wieloletni pracownik YDP. Współtwórca dużej ilości produktów edukacyjnych przeznaczonych do nauki na wszystkich poziomach edukacyjnych i w szerokim spektrum tematycznym.W czasie kilkuletniej pracy jako trener systemów edukacyjnych, przeprowadził wiele szkoleń, prezentacji i warsztatów w dziedzinie szeroko pojętego e-learningu. W obszarze jego zainteresowań znajduje się zarówno proces tworzenia materiałów edukacyjnych jak i sposób wykorzystania ich w różnych systemach szkoleniowych.
Marzena Żylińska zajmuje się metodyką i neurodydaktyką. Propaguje wprowadzenie do szkół nowej, opartej na wnioskach płynących z badań nad mózgiem, kultury edukacyjnej. Pracuje jako wykładowca w Nauczycielskim Kolegium Języków Obcych w Toruniu. W licznych publikacjach i na seminariach propaguje twórcze wykorzystanie nowych technologii w nauczaniu. Współorganizowała europejski projekt „Zmieniająca się szkoła”. Jest autorką licznych artykułów, materiałów dydaktycznych wykorzystujących wnioski płynące z badań nad mózgiem oraz książek „Między podręcznikiem a internetem” (Warszawa 2013) i „Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi” (Toruń 2013). Prowadzi blog „Neurodydaktyka, czyli neurony w szkolnej ławce”.